top of page
  • Foto van schrijverJoeri Sterckx

Tiramisu van perziken

Oma Winkel en Pé hebben naast een moestuin ook een boomgaard. Hun perziken zijn geoogst. Dit jaar vielen er veel te rapen dus kregen we dozen vol mee naar huis.

Ze waren zo rijp dat ik onmiddellijk aan de slag moest gaan. De volle dozen perziken werden verwerkt tot mousse met brokken zodat ik een deel kan invriezen voor later voor toekomstige perzikdesserten.


Met de eerste lading maakte ik een tiramisu op basis van perziken. Aangezien hier geen koffiefans wonen, werd de perzikvariant goed ontvangen.


Even wat achtergrond: tiramisu (in het Italiaans geschreven als tiramisù) betekent letterlijk trek mij omhoog, wat zoveel inhoudt als beur mij op of maak mij blij.

Ik garandeer je dat deze versie zijn naam waard is!


Smakelijk!

Joeri


RECEPT


Wat heb je nodig?

Veel perziken uit de boomgaard van oma Winkel en Pé

250 g Mascarpone

75 g Zùsto

11 g vanillesuiker

2 eieren

een pak 'lange vingers'


Zo ga je te werk?

Snij de perziken in stukken (dit mag met het vel)

Zet deze op het vuur samen met heel veel lepels Zùsto totdat de perziken mouse zijn.


Klop het eiwit samen met de vanillesuiker tot pieken.

Meng (klopper op hoogste stand) het eigeel, Zùsto, mascarpone tot een homogeen mengsel.


Laat de lange vingers even rusten in het sap van de perziken mouse en leg ze onderaan je schalen. Daarop een dikke laag perziken mousse en afsluiten met een stevige 'kwak' kaasmengsel.


Om af te werken drop je er enkele stukken lange vinger in en wat gebroken pistache noten.


Fijne zomer

Joeri

Heb je het recept gemaakt? Let me know, vind ik leuk! Deel jouw foto op Instagram en tag @joeristerckx Veel bakplezier!
7 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page